جاذبه‌های گردشگری مسقط

يکشنبه 4 اسفند 1398
15:08
مجله دلتا

مسقط پایتخت و بزرگترین شهر کشور عمان محبوب‌ترین مقاصد توریستی این کشور را در دل خود جای داده است.
جاذبه های گردشگری مسقط

مسقط با قدمت ۹۰۰ ساله از بافت شهری کاملا تاریخی و یک‌دست برخوردار بوده و در مقایسه با همسایه‌های زرق و برق دار اماراتی خود مانند دبی و ابوظبی، این شهر پر از هوای تازه و نسیم تازه دریایی برای تنفس و لذت بردن است. مجله گردشگری مجله دلتا به معرفی جاذبه‌ های گردشگری مسقط پرداخته است.

مسجد جامع

مسجد جامع «سلطان قابوس» یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین مساجد مدرن جهان است که در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد. فرش این مسجد ۲۱ تن وزن داشته و بافت آن ۴ سال به طول انجامیده است. در طراحی این اثر هنری بی‌نظیر، سنت‌های فرش تبریز، کاشان و اصفهان به کار گرفته شده است. لوستر این مسجد نیز با ۱۴ متر ارتفاع، یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌های جهان به حساب می‌آید.

مسجد جامع

بازار مطرح

بازار «مَطرح» از قدیمی‌ترین بازارهای جهان عرب است. در گذشته اینجا تنها یک بازار کوچک در نزدیکی بندر بود و منابع مورد نیاز مردم عمان را تأمین می‌کرد. در این بازار می‌توان غذاهای عمانی، نقاشی‌ها، خنجر، آثار چرمی و حتی کالای خانگی، کفش و لباس تهیه کرد. بازار ماهی و کاخ العالم نیز در همین نزدیکی قرار دارند.

بازار مطرح

کوه اخضر

کوه اخضر یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌‌های گردشگری مسقط به حساب می‌آید. این کوهستان بیشتر به خاطر درختان انار و بوته‌های گل رزش شهرت دارد. گفته می‌شود این انارها از نظر کیفیت و موارد تغذیه‌ای بهترین انارهای جهان بوده و نوشیدنی‌های غیر الکلی که از آن تهیه می‌شود بسیار سالم و خوش طعم هستند. از گل‌های رز اینجا نیز اسانس و عطری ساخته می‌شود که به برخی کشورهای دیگر صادر می‌کنند.

کو اخضر

وادی شاب

یکی دیگر از جاذبه‌های مهم و دیدنی تور عمان «وادی شاب» با استخرها، صخره‌ها و غارهای شگفت انگیز است. برای لذت بردن از این جاذبه طبیعی باید کمی از نظر فیزیکی توان عبور از مسیرهای ناهموار و صخره‌ای را داشته باشید؛ حتی گاهی نیاز به عبور از آب‌های کم عمق و شنا خواهد بود. رسیدن به آخرین و جذاب‌ترین بخش این گردش باورنکردنی، تنها از طریق شنا کردن امکان پذیر است.

وادی شاب

استخر طبیعی بیمه

این استخر طبیعی بر اثر اصابت شهاب سنگ ایجاد شده است و در شهر کوچک «بیمه» قرار دارد. علاوه بر تفریح، دیدن آن از نظر زمین شناسی نیز ارزشمند است. با توجه به خنکی آب می‌توانید برای نجات از گرما و تجدید قوا در آن آب تنی کنید. وسط این استخر عمق کافی برای شنا دارد.

استخر طبیعی بیمه

دژ نخل

این دژ بیش از ۱۰۰۰ سال قبل در سلطنت عمان ساخته شد. دور تا دور دژ نخل را نخلستان‌ها احاطه کرده‌اند. این سازه دفاعی قدیمی و مشهور در دوران حیات خود شاهد جنگ‌های بی‌شماری بوده است. اگر از برج‌های مراقبت بالا بروید، با مناظری دیدنی و شگفت انگیز از درختان و فضای اطراف روبه‌رو می‌شوید. اخیراً این سازه مورد بازسازی‌های قرار گرفته است.

دژ نخل

کویر وحیبا

کویر وحیبا یک محوطه بزرگ است که می‌توانید با شتر سواری در آن تجربه‌ای منحصر به فرد را رقم بزنید. رنگ شن‌های این کویر بسته به میزان نوری که به آن‌ها تابیده می‌شود متفاوت است. اگر جزو علاقه‌مندان محیط‌های کویری هستید، بازی روی ریگ‌های روان، شتر سواری، درست کردن کباب و یا دراز کشیدن زیر نور ستاره‌ها برایتان لذت فراوانی را مهیا می‌کند.

کویر وحیبا

جزایر دِیمانیات

دیمانیات یکی از بهترین مناطق غواصی در عمان است. در یک روز خوب وضوح منظره زیر آب ۱۵ تا ۲۰ متر خواهد بود. هیچ کس در این جزایر زندگی نمی‌کند و تنها در آن پرندگان و جانوران دریایی با آب‌هایی زلال را می‌بینید. سواحل این جزیره‌ها با شن‌های سفید و با صدای آرام دریا، یک بهشت واقعی را می‌سازند.


[ بازدید : 225 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

۱۰ مقصد گردشگری هیجان انگیز در دنیا

يکشنبه 4 اسفند 1398
14:59
مجله دلتا

گردشگری ماجراجویانه به سفرهایی گفته می‌شود که گردشگران ممکن است با خطراتی مواجه شوند. این نوع گردشگری در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است.
گردشگری ماجراجویانه

گردشگران معمولا با اهداف و انگیزه های خاصی سفر می کنند . عده‌ای به قصد دیدن بناهای تاریخی و عده‌ای دیگر به قصد تماشای جاذبه های طبیعی و بکر نقاط مختلف دنیا . در این میان افرادی نیز هستند که با هدف آموختن تجربه‌های جدید و کشف سرزمین‌های عجیب و غریب به سفر می‌روند. برخی کشورها نظیر کنیا، نیوزلند، نپال و تانزانیا از جمله مشهورترین مقاصد گردشگری هیجان انگیز محسوب می‌شوند. مجله دلتا در بخش گردشگری خود به معرفی پرطرفدارترین فعالیت‌های گردشگری هیجان انگیز پرداخته است. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

قله تِیبل، آفریقای جنوبی

کوه تیبل در ارتفاعات شهر کیپ تاون قرار دارد و ارتفاع آن به ۱۰۸۷ متر می‌رسد. طبیعت خیره کننده در این شهر ساحلی، گردشگران و عکاسان بسیاری را به قله این کوه می‌کشاند. برای استفاده از چشم‌انداز زیبای کوه تیبل می‌توان به قله‌‌های سیگنال هیل یا لیونز هد رفت و از فرصت فوق‌العاده عکاسی استفاده کرد.

قله تیبل آفریقای جنوبی

استخر اینفینیتی، سنگاپور

چشم‌انداز شهر سنگاپور از فراز برج مارینا بی سندز، وقتی در داخل استخر اینفینیتی در حال شنا و ریلکس کردن هستید، یکی از منحصربه فرد‌ترین تجارب ماجراجویانه در دنیا است. استخر اینفینیتی در ارتفاع ۱۹۱ متری پشت بام برج مارینا بی‌سندز گران‌ترین ساختمان دنیا قرار داشته و بزرگ‌ترین استخری است که بر بام یک برج ساخته شده است.
استخر اینفینیتی سنگاپور

پارک ملی تامان نگارا، مالزی

پارک ملی تامان نگارا در ایالت پاهنگ مالزی، زیستگاه برخی پستانداران کمیاب نظیر؛ ببر هندوچینی، کرگدن سوماترایی و گاو وحشی مالایی و فیل آسیایی است. رودخانه تاهان که از میان این جنگل می‌گذرد نمونه کمیابی از ماهی مالایی را در خود حفظ کرده است. پل‌های معلق، غارهای اطراف و بومی‌‌های این منطقه سفر شما را خاطره‌انگیز خواهد ساخت.
 پارک ملی تامان نگارا

بانجی جامپینگ، نپال

اگر عاشق پرش از ارتفاع هستید به شما پرش از مرتفع ترین بانجی جامپینگ دنیا را پیشنهاد می دهیم. دره رودخانه بهوت کوشی در کاتماندوی نپال، یکی از مرتفع‌ترین مکان‌های دنیا برای بانجی جامپینگ است. ماجراجویان از صخره ای به ارتفاع ۱۶۰ متر روی رودخانه بهوت کوشی می‌پرند.

بانجی جامپینگ نپال 

شفق قطبی، سوئد

شفق قطبی شمال غربی سوئد از چنان شهرتی برخوردار است که گردشگران بسیاری برای تماشای این پدیده عجیب و خاص از سراسر دنیا به این کشور سفر می کنند. زیباترین لحظه بروز شفق قطبی که در آن شدت رنگ و نور به بیشترین میزان خود می رسد، ساعات ۱ تا ۱.۳۰ شب است.

شفق قطبی سوئد

دهکده هابیتون، نیوزلند

شهر هابیتون در سال ۱۹۹۸ در نیوزلند به منظور ساخت فیلم ارباب حلقه‌ها ساخته شد. خانه های هابیتون شباهت زیادی به سوراخ‌های زیرزمینی کوتوله‌ها دارد. هابیتون اکنون به عنوان یکی از نشانه‌های ملی نیوزلند معرفی می‌شود.

دهکده هابیتون نیوزلند

دیواره بزرگ مرجانی، استرالیا

یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌های گردشگری ماجراجویانه در شرق کشور استرالیا و در اقیانوس آرام غواصی در اطراف مرجان ها و حتی تماشای کشتی‌های غرق شده در دریای کورال است. تنوع بالای موجودات دریایی و شنا کردن در کنار آن ها یکی از تجربیات فوق العاده گردشگران و حتی خانواده ها می‌تواند باشد.

دیواره بزرگ مرجانی استرالیا

پل بندرگاه سیدنی، استرالیا

پل بندرگاهی سیدنی در کنار ساختمان مشهور جنب آن تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری استرالیا شده است . بالا رفتن از پل بندری سیدنی یکی از جاذبه‌های گردشگری ماجراجویانه در دنیا و البته استرالیا به حساب می‌آید. این سازه پلی استرالیا در شهر سیدنی، جزو شاهکارهای مهندسی و معماری جهان بوده و ۴۹ متر عرض دارد.

پل بندرگاه سیدنی، استرالیا

پرش از هلی کوپتر روی کوه های گرینوود آلاسکا

اگر دوست دارید که اسکی کنید و درپی کوه هایی پر برف برای اسکی هستید، می توانید با هلی کوپتر، خود را به بالای تپه های گرینوود در آلاسکا برسانید. بیشتر اسکی بازانی که در این کوه‌ها اسکی می کنند، از خود فیلم‌های هیجان انگیزی می گیرند.

هلی اسکی در گرینوود آلاسکا

سافاری در تانزانیا

تماشای حیوانات شگفت‌انگیزی نظیر شیر، پلنگ آفریقایی، فیل آفریقایی، کرگدن سیاه و گاومیش آفریقایی، از منحصربه فردترین تجارب اکوتوریستی است که می توانید در تانزانیا داشته باشید. این پارک به دلیل مهاجرت سالانه بیش از یک و نیم میلیون گاو وحشی آفریقایی و ۲۵۰ هزار راس گور‌خر در آن معروف شده است. به سبب وسعت و تعداد زیاد جانوران و درندگان، این پارک اغلب به عنوان بهترین گنجینه طبیعی در قاره آفریقا شناخته می‌شود.



[ بازدید : 209 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

دیدنی‌های مراغه؛ شهر تاریخی آذربایجان شرقی

يکشنبه 4 اسفند 1398
14:31
مجله دلتا

مراغه با قرار گرفتن در بین ۱۰ شهر تاریخی ایران، یکی از مناطق گردشگری جذاب کشور به حساب می‌آید.
جاذبه‌های گردشگری مراغه

مراغه از شهرهای بزرگ استان آذربایجان شرقی است که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از تبریز قرار دارد. بازدیدکنندگان داخلی و خارجی زیادی هر ساله از جاذبه‌های گردشگری شهر مراغه از جمله رودخانه صوفی چای، دامنه کوه سهند و رصدخانه دیدن می‌کنند. بخش گردشگری مجله دلتا به یکی از بهترین نقاط تماشایی استان آذربایجان شرقی رفته و به معرفی جاذبه‌های گردشگری مراغه پرداخته است. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

گنبد کبود مراغه

یکی از آثار تاریخی در شهرستان مراغه، برجی است با طرح منشور ده‌وجهی که به «گنبد کبود» شهرت یافته است. این بنای کهن، از قدمتی برابر با حکومت سلجوقیان برخوردار بوده و با توجه به کتیبه‌ گچبری موجود در بخش داخلی بنا، به نظر می‌رسد که مدفن مادر «هلاکوخان» است. البته روایات و نظرات متعددی در مورد تاریخ احداث این عمارت وجود دارد.

گنبد کبود مراغه

رصدخانه مراغه

اگر علاقه به نجوم و ستاره شناسی دارید پیشنهاد می‌کنیم سری به بزرگ‌ترین رصدخانه تاریخی و از اولین رصدخانه‌های کشور بزنید که متعلق به دوران ایلخانی است. این مکان دیدنی و جذاب در ناحیه مرتفع شهر مراغه قرار دارد و از همه جای شهر قابل دیدن است.

رصدخانه مراغه

آبشار گور داغ

این آبشار زیبا که از ارتفاعات سهند به دره سرازیر می شود، جلوه جذاب و دلپذیری دارد و هر سال عده بسیاری از دوستداران طبیعت را به سوی خود جذب می کند. این آبشار دوقلو است و ارتفاعی در حدود ۹ متر دارد. پوشش گیاهی در اطراف این منطقه زیبایی را دو چندان کرده و مناظر این منطقه در فصل‌های بهار و پاییز مانند نقاشی است.

آبشار گور داغ

برج مقبره غفاریه

شهر مراغه، به دلیل حضور برج‌ها و گنبدهای تاریخی که از دوران حکومت سلجوقیان و ایلخانان برجای مانده، به یکی از مکان‌های مناسب گردشگری در کشور تبدیل شده است. یکی از این برج‌های تاریخی، «گنبد غفاریه» است که در شمال غربی شهر مراغه قرار دارد. ورودی گنبد با تزیین کاشی های سیاه و سفید و آبی کار شده است.

برج مقبره غفاریه مراغه

معبد مهر مراغه یا مهر ورجوی

معبد مهر مراغه از قدیمی‌ترین آثار باستانی مراغه است که در دوران اشکانیان با هدف مهرپرستی بنا شد. این معبد باارزش و مذهبی در روستای ورجوی قرار دارد. علت نامگذاری مهر یا میترا به معنی محبت و دوستی می باشد که به خدای خورشید اشاره دارد. بخش عمده‌ای از این معبد که در زیر یک گورستان تاریخی قرار گرفته، همچنان در زیر خاک مدفون مانده و اسرار کشف نشده فراوانی در خود جای داده است.

معبد مهر مراغه

کلیسای هوانس مقدس

کلیسای هوانس در شهر مراغه از نیایشگاه‌های قدیمی مشهور ارمنی ها است. این کلیسا که به دوران حکومت ایلخانیان می‌رسد متعلق به قرن ۵ یا ۶ میلادی بوده و بعد از خرابی‌های متعدد در سال ۱۸۴۰ میلادی با کمک معماران فرانسوی و روسی مرمت شده است.



[ بازدید : 205 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

با خیابان‌های توریستی خاورمیانه آشنا شوید

يکشنبه 4 اسفند 1398
14:24
مجله دلتا

در خاورمیانه خیابان‌های زیادی وجود دارد که با گشت و گذار و پرسه در آن‌ها زمان را از یاد خواهید برد.
خیابان های دیدنی خاورمیانه

قدم‌زدن و پیاده‌روی در خیابان‌‌ها و مسیرهای زیبای شهرها و کشور ها از لذت‌های سفر است که کمتر کسی به آن توجه دارد. هر شهری در دنیا دارای یک یا چند خیابان معروف و زیباست، شما با کدام یک از این خیابان‌ها آشنا هستید؟ مجله دلتا در بخش گردشگری خود به معرفی خیابان های دیدنی خاورمیانه پرداخته است. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

خیابان چهار باغ ، اصفهان

یکی از خیابان های معروف و زیبای خاورمیانه، چهار باغ اصفهان است. پیاده روی در خیابان چهار باغ از تفریحات لذت بخشی است که می توانید در هنگام عصر و زمانی که هوا خنک می شود انجام دهید.در این خیابان کاخ زیبا و تاریخی هشت بهشت وجود دارد که از جمله جاذبه‌های گردشگری معروف این شهر است. اگر پس از پیاده‌روی قصد خوردن یک عصرانه خوشمزه را داشته باشید، رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری در راستای همین خیابان قرار دارند.

خیابان چهار باغ

خیابان فرانسوی ها ، استانبول

خیابان فرانسوی‌ها از جمله خیابان‌های شب زنده دار استانبول است. ساختمان‌های قدیمی و رنگارنگ، پله‌های طولانی و باریک از جمله ویژگی‌های این خیابان است که زیبایی اش را چندین برابر کرده است. در خیابان فرانسوی ها خبری از غذا و نوشیدنی های فرانسوی نیست، اما غذاهای ترکی خوشمزه ای وجود دارد که در رستوران‌های آن سرو می شود.

خیابان فرانسوی

خیابان بغداد ، استانبول

خیابان بغداد که در آن مراکز خرید، بوتیک‌های لوکس زیبا و برندهای بین المللی وجود دارند، یکی از بهترین ‌مکان‌ها برای خرید در استانبول است. این خیابان که به طول ۱۴ کیلومتر در سمت آناتولی استانبول قرارگرفته است، محلی عالی برای وقت گذرانی، قدم زدن و خرید از فروشگاه‌هایی معروف است.

خیابان بغداد خاورمیانه

خیابان ایستیکلال ، استانبول

ایستیکلال، از جذاب ترین خیابان‌های استانبول است. در محله ایستیکلال فروشگاه های بزرگی برای خرید وجود دارد که محصولات بسیار شیک و زیبایی دارند. در طول روز بسیاری از مردم استانبول در این خیابان رفت و آمد می کنند. اگر برای ماه عسل استانبول را انتخاب کرده اید، پیشنهاد می کنیم که حتما سری به این خیابان زیبا زده و در آن قدم بزنید.

ایستیکلال خیابان خاورمیانه

خیابان عبدی ایپکچی ، استانبول

از دیگر خیابان‌های دیدنی خاورمیانه در استانبول، خیابان ایپکچی است. خانه بسیاری از هنرمندان و خوانندگان معروف ترکیه در این خیابان قرار دارد. محله ایپکچی جزو محله‌های اعیان‌نشین ترکیه است و خانه‌های بسیار گران قیمتی دارد. بسیاری از مغازه های معروف ترکیه با برندهای معتبر و محبوب، در این خیابان قرار دارند.

خیابان عبدی ایپکچی

بزرگراه شیخ زائد ، دبی

دبی در چند سال اخیر به شدت پیشرفت کرده و تاثیرات این پیشرفت در خیابان‌های آن کاملا مشخص است. قدم زدن در بزرگراه شیخ زائد، از مدرن‌ترین معابر خاورمیانه حال و هوایی جالب و هیجان انگیز دارد. سر تا سر این مسیر را آسمان خراش‌ها فرا گرفته و مراکز تجاری معروفی نیز در این بزرگراه وجود دارد.

بزرگراه شیخ زائذ خاورمیانه

خیابان جمیرا ، دبی

خیابان جمیرا (به معنی زیبا) از جمله خیابان های ساحلی است که در آن به صورت پراکنده شن های سفید رنگی ریخته شده است. این خیابان از گران‌ترین مناطق دبی محسوب می شود، برج های معروف العرب، هتل‌ها و اقامتگاه‌های لوکس را در خود جای داده است. این خیابان جاذبه‌های گردشگری فراوانی مانند پارک آبی وادی و مسجد زیبای الجمیرا را در خود جای داده است.


[ بازدید : 200 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

سفر خاطره‌انگیز به راجستان هند

چهارشنبه 30 بهمن 1398
13:41
مجله دلتا

راجستان به معنای سرزمین پادشاهان با جاذبه‌های دیدنی خود در شمال غربی هند و هم‌مرز با پاکستان قرار دارد.
جاهای دیدنی راجستان

ایالت راجستان در شمال هند و در نزدیکی مرز پاکستان قرار داشته و چشم اندازهای بیابانی و کوهستانی و همچنین وجود قلعه‌های تاریخی زیبا این ایالت را تبدیل به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در کشور هند کرده است. مجله دلتا در سفری کوتاه به هند به معرفی جاذبه‌های دیدنی راجستان پرداخته است . با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

اودیپور

اودیپور، به معنی “شهر دریاچه‌ها” با دریاچه‌های فراوان خود زیبایی راجستان را چند برابر کرده است. این شهر، مجموعه‌ای از کاخ‌ها، موزه‌ها و باغ‌ها را در خود جای داده است. کاخ معروف اودیپور شامل عبادت‌گاه‌ها، اقامت‌گاه‌های سلطنتی و مجموعه‌های هنری می‌شود. کنده‌کاری‌های بسیار زیبای این کاخ از نمادهای معروف شهر است.

اودیپور راجستان

جایسالمر

شهرت شهر طلایی جالسامیر، قلعه‌های فراوان آن است. بر خلاف سایر قلعه‌هایی که در جالسایمر هند وجود دارد و همه تقریبا خالی از سکنه شده اند، این قلعه کاملا کاربردی است و هنوز از آن استفاده می شود. بازدید از این قلعه‌ها برای عموم آزاد است و و از صبح تا شب آماده ارائه خدمت به بازدیدکنندگان هستند.

جاذبه های دیدنی راجستان

پوشکار

پوشکار از دیگر جاذبه‌های دیدنی راجستان هند ، یک شهر مقدس است که به خاطر معبد براهما و مسابقه سالانه شترها مشهور و شناخته شده است. در معبد براهمای این شهر مراسم‌های متعددی برگزار می‌شود.

جاهای دیدنی هند

بوندی

شهرت بوندی به خاطر چاه‌های عمیق آن است. این شهر ۵۰ چاه عمیق دارد که می‌توانید از آن بازدید کنید. یکی از مشهورترین چاه‌ها در این شهر چاه عمیق Queen است که قدمت آن به قرن پانزدهم بر می‌گردد. همچنین در شهر بوندی می‌توانید از قلعه Taragarh نیز بازدید کنید. دریاچه‌های اطراف بوندی را نیز فراموش نکنید.

جاذبه های گردشگری راجستان

پارک ملی رانتامبور

پارک ملی رانتامبور پناهگاه حیوانات راجستان و بهترین مکان برای دیدن گربه سانان از جمله ببرها در حیات وحش در مقیاس جهانی است. شما با سوار‌شدن بر قایق نیز می‌توانید به تماشای لک‌لک‌ها و فلامینگو‌های هندوستان بروید.

پارک ملی رانتامبور

قلعه چیتورگار

قلعه چیتورگار بزرگترین قلعه در میان قلعه های راجستان هند است. این قلعه درون خود بناهای مذهبی، کاخ های پر از تزئین، دروازه‌های بزرگ و دو ستون نمادین دارد. قلعه عظیم چیتورگار در قرن ۱۷ ساخت شده و جمعیتی بیش از ۴۰۰۰ نفری که در این قلعه سکونت دارند، هنوز بخش کوچکی از آن را در بر می‌گیرند. قلعه ۷۰۰ هکتاری چیتوگار در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.


[ بازدید : 193 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بهشت گردشگران در سواحل مدیترانه

چهارشنبه 30 بهمن 1398
13:34
مجله دلتا

مارماریس، شهری بندری در سواحل مدیترانه که در جنوب غرب ترکیه و در استان موغله واقع شده‌ است.
شهر مارماریس ترکیه

مارماریس در امتداد ساحل جنوب غربی کشور ترکیه، با آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های خنک، طبیعت بکر، سواحل زیبا و همچنین مکان‌های فرهنگی و تاریخی یکی از مناطق پرگردشگر این کشور است. موقعیت جغرافیایی مارماریس سبب شده تا این شهر یکی از مناطق جالب توجه برای تور های ورزشی؛ تفریحات آبی و همچنین کشتیرانی باشد؛ بنابراین شما با سفر به مارماریس تفریحات و هیجانات بسیاری را تجربه خواهید کرد. مجله گردشگری مجله دلتا سفری کوتاه به شهر مارماریس ترکیه داشته است. با ما همراه باشید.

تفریحات آبی و ساحلی مارماریس

یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات مارماریس، قدم زدن در خیابان های ساحلی این شهر است. ساحل مارماریس یکی از زیباترین سواحل‌ دریای مدیترانه است. ساحل ایچملر نیز یکی دیگر از سواحل این شهر و برای ورزش های آبی بسیار ایده آل است.

ساحل مارماریس

مکان های دیدنی مارماریس

  • جزیره کلئوپاترا

شهرت جزیره کلئوپاتر به دلیل ساحل پر از صدف های دریایی آن است. شن های اورگانیک، صاف، سفید و ابریشمی در این ساحل که فقط در مصر یافت می‌شوند، به صورت اختصاصی برای کلئوپاترا ملکه مصر از دریای سرخ به این ساحل آورده شده است.

جزیره کلئوپاترا 

  • بندر مارماریس

اگر بخواهید به خرید بروید و یا از تماشای قایق هایی که در بندر پهلو می گیرند لذت ببرید، بندر مارماریس محل خوبی برای پرسه زدن و گشت و گذار است. معمولا در این بندر گروه‌های موسیقی خیابانی به نواختن مشغول هستند و رستوران های متنوعی نیز در امتداد این بندر قرار گرفته که می توانید در کنار صرف غذا از نوای موسیقی نیز لذت ببرید.

سفر به مارماریس

  • موزه و قلعه مارماریس

قلعه مارماریس مکان مناسبی برای گردشگران علاقه‌مند به تاریخ است. موزه مارماریس در داخل قلعه و در پشت بندر کشتی های تفریحی ترکیه واقع شده است. این قلعه بنا به دستور شاه سلطان سلیمان عثمانی در سال ۱۵۲۲، در مارماریس که مرکز مهمی برای وی به شمار می رفته، ساخته شده است.

موزه و قلعه شهر مارماریس ترکیه

  • کوه های مارماریس

کوه‌های مارماریس با سنگ های برنزی رنگ، چشم انداز کوهستانی، جنگل های سرسبز و آبشارهای خود گردشگران بسیاری را جذب کرده است. تماشای چشم انداز زیبای کوه های مارماریس و جنگل گردی خاطرات به یادماندنی را برای شما ثبت خواهد کرد.

کوه مارماریس

  • دالیان (Dalyan)

دالیان (به معنای شهر ماهیگیران) با فاصله یک ساعت از شهر مارماریس ترکیه قرار گرفته است. معمولا گردشگرانی که به قایق سواری روی رودخانه علاقه‌مند هستند به دالیان می روند. این منطقه دارای آثار باستانی و معروف‌ترین آنها مقبره پادشاه “هان‌بیکسان” است. هنگام قایق سواری می‌توانید از دیدن این اثر باستانی لذت ببرید.


[ بازدید : 194 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

موزه جواهرات ملی و موزه زمان؛ از جاهای دیدنی تهران

دوشنبه 28 بهمن 1398
12:56
مجله دلتا

موزه‌ها بخش مهمی از صنعت گردشگری و جاذبه‌های شهری را به خود اختصاص داده‌اند و شناخت آن‌ها برای کسانی که از جاذبه‌های تاریخی و سبک ماجراجویانه گردشگری لذت می‌برند، بسیار جذاب خواهد بود. با مجله دلتا همراه باشید.
موزه جواهرات ملی و موزه زمان

موزه‌ها بخش مهمی از صنعت گردشگری و جاذبه‌های شهری را به خود اختصاص داده‌اند و شناخت آن‌ها برای کسانی که از جاذبه‌های تاریخی و سبک ماجراجویانه گردشگری لذت می‌برند، بسیار جذاب خواهد بود. در این مطلب قصد داریم که با کمک اطلاعات مجله گردشگری نابرو، به‌طور مختصر دو جاذبه مهم تهران، یعنی موزه جواهرات ملی و موزه زمان را به شما معرفی کنیم و از ویژگی‌ها و مسیر دسترسی آن‌ها برایتان بگوییم. برای بررسی مفصل این دو موزه و سایر جاهای دیدنی تهران و ایران، می‌توانید از راهنمایی مجله گردشگری نابرو استفاده کنید.

موزه جواهرات ملی، گنجینه ایرانی

موزه جواهرات ملی ایران یکی از جاهای دیدنی و معروف در تهران است که به گفته مجله گردشگری نابرو روبه‌روی سفارت ترکیه و در ساختمان بانک مرکزی ایران واقع شده است. موزه جواهرات ملی ایران در واقع گنجینه‌ای از ثروت پادشاهان ایرانی است که توسط ساختمان بانک مرکزی حفاظت می‌شود.

تخت خورشید یا همان تخت طاووس، از مهم‌ترین گنج‌های موزه جواهرات ملی است که به دستور فتحعلی‌شاه با کمک چوب و هنر طلاکاری ساخته شده است. در سالن اصلی موزه جواهرات ملی انواع ظروف قیمتی، شعمدان‌ها، کوزه قلیان و… را خواهید دید و شکوه هریک از این اشیا شما را حیرت‌زده خواهد کرد. همچنین در موزه جواهرات ملی می‌توانید اشیایی مزین به فیروزه، زمزد، مروارید، یاقوت و الماس را ببینید که بی‌شک شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

برای آشنایی بیشتر با گوشه‌وکنار موزه جواهرات ملی ایران، پیشنهاد می‌کنیم که سری به مجله گردشگری نابرو بزنید و در این سایت، عبارت موزه جواهرات را جستجو کنید. در راهنمای گردشگری نابرو می‌توانید اطلاعات کامل موزه جواهرات ملی را به‌دست آورید.

آدرس: خیابان فردوسی، مقابل سفارت ترکیه

ماجراجویی در موزه زمان

موزه زمان همچون موزه جواهرات ملی، یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران است که مجله گردشگری نابرو به‌طور مفصل به آن پرداخته است. موزه زمان نخستین موزه ساعت در ایران است و علاوه بر گنجینه‌های خود موزه، ساختمان آن نیز با وجود گچ‌بری‌های هنرمندانه، بسیار تماشایی است. در موزه زمان می‌توانید انواع ساعت‌های قدیمی و ابزارهای سنجش زمان را ببینید. به گفته مجله گردشگری نابرو، در این موزه ساعت‌های قدیمی بسیاری، ساخت کشورهایی همچون آلمان، فرانسه، سوییس و انگلیس برای مشاهده وجود دارند.

محوطه موزه زمان

محوطه موزه زمان با تزیینات جذاب و تماشایی خود می‌تواند پیش از ورود به ساختمان اصلی شما را محو زیبایی خود کند. همچنین بسیاری از دیدنی‌های موزه در این محوطه قرار دارند. ساعت‌های آبی، روغنی، آفتابی، آبی مکانیکی، طنابی، شمعی، شنی و قایق اژدها از دیدنی‌های محوطه موزه زمان هستند.

در ساختمان موزه زمان جه خواهید دید؟

در طبقه اول ساختمان موزه زمان می‌توانید ساعت‌هایی از قرن هفدهم تا بیستم را ملاحظه کنید. یک ساعت برنزی با روکش طلا در این بخش از موزه زمان وجود دارد که بسیار تماشایی است. به گفته مجله گردشگری نابرو، این ساعت ساخت کشور فرانسه است و با سبک‌وسیاق دوران لویی شانزدهم طراحی شده است. علاوه‌بر گنجینه انواع ساعت در این قسمت از موزه زمان، گچ‌بری‌های هنرمندانه در معماری زیبای این ساختمان نیز شما را محو خود خواهد کرد. اتاق اصفهانی یکی از بخش‌هایی است که هنر گچ‌بری و تزیینات معماری ایرانی در آن به اوج خود می‌رسد.

در طبقه دوم ساختمان موزه زمان می‌توانید آثار هنرمندانه هوشنگ فروتن را ببینید که حاصل هنزرکلاژ از قطعات کهنه و بلااستفاده ساعت است. همچنین کلکسیونی از ابزار تعمیر ساعت نیز در این طبقه وجود دارد. ساعت افراد مشهور و بسیاری از بازیگران هم در گوشه‌وکنار موزه زمان به چشم می‌خورد.

همچنین در این طبقه می‌توانید ساعت‌های پادشاهانی همچون ناصرالدین شاه، احمدشاه و مظفرالدین شاه را مشاهده کنید. برای بررسی بیشتر موزه زمان، پیشنهاد می‌کنیم که سری به مجله گردشگری نابرو بزنید.

آدرس: خیابان زعفرانیه، نبش چهارراه پرزین بغدادی

مجله گردشگری نابرو با تمرکز بر جاذبه‌های داخلی، یک راهنمای جامع آنلاین محسوب می‌شود و می‌تواند اطلاعات مفیدی در مورد انواع جاذبه‌های تفریحی، تاریخی، فرهنگی، مذهبی و ماجراجویانه در اختیار شما قرار دهد. بنابراین در راهنمای گردشگری نابرو می‌توانید علاوه بر آشنایی با تمام موزه‌های ایران و تهران همچون موزه جواهرات ملی و موزه زمان، با سایر جاهای دیدنی ایران نیز آشنا شوید و با اطلاعات کامل سفر کنید.


[ بازدید : 189 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

انزلی؛ بندر زیبای گیلان

دوشنبه 28 بهمن 1398
12:40
مجله دلتا

بندر انزلی در ساحل دریای مازندران از اولین بنادر ایران است که به دلیل موقعیت بندرگاهی و پرباران بودن، اروپای کوچک نامیده می‌شود.
جاذبه های گردشگری بندر انزلی

بندر انزلی یکی از بزر‌گ‌ترین بنادر ایران محسوب می‌شود که در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر رشت قرار دارد. دیدن جاذبه های گردشگری این شهر مثل تالاب، موزه نظامی، حافظیه، برج ساعت و … بسیار خاطره انگیز و به یادماندنی خواهد بود. مجله دلتا در بخش گردشگری خود به معرفی چند نمونه از جاذبه های گردشگری بندر انزلی پرداخته است. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

تالاب یا مرداب انزلی در جنوب غربی شهر انزلی قرار دارد. این تالاب در عین حال که یکی از مهم‌ترین تالاب‌های ایران محسوب می‌شود، در فهرست تالاب‌های بین‌المللی نیز به ثبت رسیده است. تالاب انزلی به دلیل وجود لاله‌‌ مرداب و نیلوفر‌های آبی شناور، منظره‌ بی‌نظیری دارد.

تالاب انزلی

پناهگاه حیات وحش سرخانکل

پناهگاه حیات وحش سرخانکل در محدوده تالاب بین المللی انزلی قرار دارد. از حیات وحش این پناهگاه می‌توان به پرندگان مهاجر نظیر قو، غاز، چنگر و انواع مرغابی‌ها، طاووسک، یلوه، کاکایی و ماهی‌های بومی مانند سوف، هشترخان، کپور، سیم، شوک (اردک ماهی) و ماهیان مهاجر از قبیل ماهی سفید، سفید کولی و سیاه کولی اشاره کرد.

پناهگاه حیات وحش سرخانکل

بلوار ساحلی بندر انزلی

بلوار ساحلی قدس بندر انزلی که به بوستان ساحلی انزلی یا بلوار ساحلی بندر انزلی نیز معروف است، از قدمت بالایی نیز برخوردار بوده و اولین پارک به سبک اروپایی و نوین در ایران محسوب می‌شود. این بلوار با چشم‌اندازی زیبا رو به دریای خزر و ورودی تالاب بین‌المللی انزلی، فضایی چشم‌نواز و دل‌انگیز را برای گردشگران فراهم ساخته است.

جاذبه های گردشگری انزلی

حافظیه انزلی

بنای حافظیه انزلی در سال ۱۳۱۱ به سفارش شهرداری و توسط گروهی از مهندسان آلمانی در بلوار ساحلی انزلی احداث شده است. این بنای سفیدرنگ که به حافظیه شیراز شباهت دارد، پیش‌ از این، مکان برگزاری کنسرت‌های موسیقی بوده و اکنون به‌عنوان محلی برای برگزاری نمایشگاه‌های کوچک نقاشی و صنایع‌دستی استفاده می‌شود.

جاهای دیدنی بندر انزلی

پل غازیان

پل تاریخی غازیان یکی از پل‌های مهم شهر انزلی است و زمان ساخت آن به دوره پهلوی می‌رسد. این پل روی رودخانه انزلی، بین غازیان و میان پشته و در مسیر ارتباطی تهران – رشت قرار دارد. پل غازیان در زمان خود از معدود پل‌های پیشرفته جهان در نوع خود بوده و بر همین اساس، پل‌ تاریخی غازیان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است .

پل غازیان انزلی

کاخ موزه نظامی

ساخت کاخ موزه نظامی انزلی یا کاخ میان‌پشته به دستور پهلوی اول و به‌ دست مهندسان ایرانی در سال ۱۳۰۸ ‪ آغاز شد و پس از دو سال به پایان رسید. این عمارت زیبا با پنجره‌های بزرگ، چشم‌انداز بسیار زیبایی به خزر دارد. اگرچه این موزه، به عنوان موزه نظامی معروف است اما بنای زیبا و اشیای ظریف و هنرمندانه آن چهره نظامی آنرا تحت الشعاع قرار داده است .

کاخ موزه نظامی انزلی

برج ساعت انزلی

برج ساعت یا مناره انزلی، در گذشته نوعی فانوس دریایی بود که از آن برای روشن کردن منطقه در شب و ایجاد مسیر برای کشتی ها در دریا استفاده می‌شد. به‌همین دلیل در گذشته روی این مناره‌ها چراغ‌هایی تعبیه می‌شده است. این بنا که در میدان انزلی واقع شده، در سال ۱۳۵۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و هنوز زمان را به درستی نشان می‌دهد



[ بازدید : 204 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

در بازارهای شناور؛ پارو بزنید و خرید کنید!

پنجشنبه 24 بهمن 1398
12:14
مجله دلتا

بازارهای شناور از مقاصد گردشگری جالبی است که می‌توانید با گشت و گذار در آن‌ها یک سفر متفاوت را تجربه کنید.
بازارهای شناور دنیا

یکی از جاذبه‌های گردشگری جالب و در عین‌حال عجیب در آسیای شرقی، بازارهای شناوری است که از قدیم‌الایام در بعضی کشورها به دلیل وجود رودخانه‌های و مسیرهای آبی بزرگ وجود داشته است. پارو زدن و خریدکردن در فضای شاداب این بازارهای رنگارنگ، تجربه شگفت‌انگیزی و متفاوتی است که گردشگران را مجاب می‌کند تا به دیدن قایق‌های پر از میوه‌های خوش طعم استوایی، سبزیجات مختلف، آب‌میوه‌ها و غذاهای محلی بروند. مجله دلتا در بخش گردشگری خود به معرفی چند نمونه از بازارهای شناور دنیا رفته است. با مجله سلامتی دلتا همراه باشید.

بازار شناور دامنوئن سادواک

بازار دامنوئن سادواک بازار محبوب تایلندی‌ها است که در شهر بانکوک قرار دارد. این بازار کار خود را از صبح زود آغاز می‌کند. در این بازار زیبا علاوه بر تهیه میوه های متنوع و تازه، می‌توانید کیف‌های دست دوز و عروسک‌های سنتی را به‌عنوان سوغات خریداری کنید. در بازار دامنوئن سادواک محو خوراکی‌ها و غذاهای خوش عطر تایلندی خواهید شد.

بازار شناور دامنوئن سادواک

بازار شناور پاتایا

بازار پاتایا بزرگترین بازار شناور جهان است و در تایلند قرار دارد. با سوار بر قایق‌های حمل‌ونقل می‌توانید از ۴ گوشه این بازار دیدن کنید و لذت ببرید. در بازار شناور پاتایا انواع ادویه‌جات، سبزیجات، میوه و پوشاک به فروش می‌رسد و می‌توانید ضمن خرید روی قایق در رستوران‌های اطراف ماهی کبابی، سوپ، سوشی و انواع غذاهای دریایی را میل کنید.

بازارهای شناور تایلند

بازار شناور آبردین

این دهکده که در هنگ‌کنگ واقع شده، یک شهر واقعی روی آب است. با گردش در بازار شناور این دهکده می‌توانید از غرفه‌ها و رستوران‌های آن لذت برده و به استراحت بپردازید. از آنجا که دهکده آبردین در گذشته به محله‌ای برای ماهیگیری معروف بوده است ، هنوز هم می‌توانید ماهیگیرانی را ببینید که روی قایق های خود زندگی می‌کنند.

بازار شناور ابردین

بازار شناور لوک بینتان

بانجارماسین در اندونزی به شهر هزار رودخانه معروف است. بازار شناور رودخانه مارتاپورا در این شهر، روزانه میزبان قایق‌های فروش میوه و تره‌بار است و همه‌روزه خریداران و تاجران بسیاری سوار بر قایق‌های خود به خرید و فروش می‌پردازند. صمیمیت و برخورد دوستانه فروشندگان را در بازار شناور لوک بینتان به روشنی می توان دید.

لوک بینتان بازار شناور

بازار شناور فونگ دین

بازار شناور فونگ دین در رودخانه مکانگ در ویتنام واقع شده است. این بازار کار خود از ۵ صبح شروع می‌کند؛ اگر دیر بجنبید از شنیدن صدای خنده‌ و آواز فروشنده‌ها که برای فروش شعر می‌خوانند و همچنین از خرید میوه و سبزیجات فصلی جا خواهید ماند.

سفر به ویتنام

بازار شناور دریاچه دال

روی دریاچه دال، دریاچه معروف در کشمیر هند، بازار شناوری قرار دارد. این دریاچه همیشه پر از فروشندگان و خریدارانی است که در حال خرید و فروش سبزیجات و میوه‌های فصلی هستند. در بین گردشگران، گشت و گذار در دریاچه دال با قایق سنتی چوبی به نام شیکارا بسیار مرسوم است.
بازارهای شناور دنیا

بسیاری از بازارهای شناور مهم دنیا در کشورهای تایلند، اندونزی و ویتنام واقع شده است. این بازارها نقش مهمی در توسعه گردشگری کشورها دارند و گردشگری داخلی و خارجی را رونق می‌بخشند. مجله دلتا همیشه با شماست ، لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


[ بازدید : 214 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

جاذبه‌های گردشگری کیش؛ ساحل مرجان

پنجشنبه 24 بهمن 1398
12:05
مجله دلتا

پارک ساحلی مرجان يکی از زيباترين جاذبه‌های ديدنی کيش است که بازار مرجان را به دريا ارتباط می‌دهد.
جاذبه‌ های گردشگری کیش

پارک ساحلی مرجان از زیباترین جاذبه‌ های گردشگری کیش است که در همسایگی بازاری به همین نام قرار دارد. این پارک ساحلی، ترکیبی چشم‌نواز از ساحل، بازار و دریا است و به همین علت است که بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند بعد از گشت و گذار در بازار مرجان، ساعت‌هایی را نیز در این ساحل سپری کنند. آلاچیق‌های تعبیه شده در این پارک و محوطه‌سازی مناسب برای حضور خانواده‌ها، شرایط مناسبی را ایجاد کرده تا گردشگران در محیطی امن و آرام، نظاره‌گر چشم‌اندازهای اطراف باشند. مجله دلتا در این مطلب به معرفی کوتاهی از جزیره مرجان پرداخته است. پیش از سفر به کیش با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

ساحل مرجان کیش موج سواری

دیدن طلوع آفتاب و همچنین تماشای دریا و شنیدن صدای موج از امکانات طبیعی است که گردشگران بسیاری را در برخی ایام سال که شدت گرما زیاد نیست، به ساحل مرجان می‌کشاند. آب دریا در این ناحیه از جزیره به قدری شفاف و زلال است که به راحتی می‌توان کف دریا و شن‌های نقره‌ای و نرم آن را دید. جاذبه‌ های گردشگری کیش به تماشای مناظر طبیعی و امکانات رفاهی و تجاری همچون کافی‌ شاپ، فودکورت، آلاچیق های متعدد و بوفه محدود نمی‌شود. در پارک ساحلی مرجان، تفریحات ساحلی و آبی هیجان انگیزی نیز برای آن دسته از گردشگرانی که تفریحات پرهیجان مانند جت اسکی، بنانا، شاتل و پاراسل و غواصی را ترجیح می‌دهند، فراهم است. همچنین در این پارک ساحلی، یک پیست دوچرخه‌سواری وجود دارد که گردشگران می‌توانند تجربه‌ دل‌انگیز دوچرخه‌سواری در محیط سالم و شاد ساحل مرجان را داشته باشند.

غواصی ساحل مرجان

با امکان غواصی که در پارک ساحل مرجانی برای گردشگران فراهم است، آن‌ها می‌توانند به غیر از تجربه‌ محیط زیبای ساحل، دنیای شگفت‌انگیز و زیبای زیر آب را هم تجربه کنند. تماشای ماهی‌های گوناگون و رنگارنگ و جانوران و آبزیانی که مخصوص آب گرم هستند و تنها در خلیج فارس یافت می‌شوند، یک خاطره ی به یاد ماندنی برای شما خواهد ساخت. همچنین امکان عکاسی و فیلم‌ برداری نیز برای افرادی که مایل به ثبت این تجربه‌ی هیجان‌انگیز هستنند، وجود دارد. پیشنهاد ما به شما برای تجربه‌ی یک روز هیجان‌انگیز و دلچسب در جزیره‌ی کیش، این پارک ساحلی است. آدرس پارک ساحلی مرجان را به خاطر بسپارید: هرمزگان، جزیره‌ی کیش، جاده جهان ، پارک ساحلی مرجان.



[ بازدید : 202 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
با مجله دلتا به سراسر دنيا سفر كنيد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به Delta Tourism است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]