اجساد ۲۳۰۰ ساله‌ای که هنوز هم زنده هستند!

سه شنبه 16 آذر 1400
13:05
مجله دلتا

چندی پیش در اروپا اجسادی در باتلاق‌های بخش شمالی پیدا شدند که حضورشان در آن باتلاق و شکل مومیایی شدنشان بسیار عجیب بود و سوالات بسیار زیادی را به وجود آورد.
اجساد باتلاقی

یکی از جسدهایی که در این باتلاق پیدا شده و معروف هم هست، جسد مردی دانمارکی به نام تولوند دانمارکی یا آقای دانیش تولوند است. اما نکته جالبی که درباره این اجساد باتلاقی اروپایی وجود دارد این است که این اجساد گویی زنده هستند و نمرده‌اند! اگر می‌خواهید راز این اجساد را کشف کنید، در ادامه با ما در مجله دلتا همراه باشید.

اجساد باتلاقی

یکی از این اجساد، جسد مردی است که او را در حالی پیدا کردند که طنابی به دور گردن او است.

کارشناسان بررسی کرده‌اند که چشم‌ها و دهان این مرد به طور عمدی بسته بوده است. آن‌ها بر این باورند که ممکن است او را قربانی کرده باشند. تولوند دانمارکی در واقع جسد مردی است که ۲۳۰۰ سال پیش جانش را از دست داده بود و در باتلاقی در نزدیکی معدن زغال سنگ تولوند دانمارک بیرون کشیده شده است.

اجساد باتلاقی اروپایی

پس از اینکه این جسد عجیب که به نظر زنده و به خواب رفته است از باتلاق بیرون کشیده شد، بلافاصله به پزشکی قانونی منتقل شد. همه در ابتدا فکر می‌کردند که تولوند دانمارکی یک اعدامی بوده است و پس از اجرای مراسم اعدام او را به باتلاق انداخته بوده‌اند. اما بعدها به شکل کاملا صریحی مشخص شد که او نه تنها حلق آویز نشده بلکه، قربانی یک مراسم آیینی شده بود.

اجساد باتلاقی

علت علمی

علت علمی اینکه جسد در باتلاق متلاشی نشده است در واقع این است که به علت نبود اکسیژن در باتلاق از تجزیه و تخریب بدن این مرد جلوگیری شده است.

با انجام آزمایش کربن ۱۴، مرگ این مرد در حدود سه قرن پیش از میلاد مسیح تعیین شده است. به گفته کارشناسان این مرد در حدود ۴۰ سال سن و ۱۶۱ سانتی متر قد دارد. که البته با توجه به شاخص قدی و ژنتیکی برای آن زمان بسیار کوتاه به نظر می‌‌رسد.

دانیش تولوند

این مرد لباسی از پشم گوسفند بر تن دارد و موهای سرش کاملا کوتاه و بدنش نیمه برهنه بوده است. از روی حالات ظاهری این مرد می‌توان به اطلاعات مختلف و گوناگونی دست پیدا کرد. به طور مثال از روی ته ریش کم پشتی که داشت مشخص شد که او در روز مرگ صورت خود را نتراشیده بوده است. آخرین غذایش هم نوعی فرنی بوده که از شیر و دانه‌های جو و برخی غلات دیگر درست شده است.

در معده این مرد هر چه خورده بود، هنوز هم وجود دارد. در دستگاه هاضمه او اثری از گوشت دیده نشده است و به صورت قطعی تا ۱۲ ساعت پیش از مرگ نیز چیزی نخورده بوده است. پس از بیرون آوردن این مرد از باتلاق بدن او تحلیل رفت.

اجساد باتلاقی

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب ماجرای وحشتناک مردی که در طول زمان به فیل تبدیل شد! را بخوانید.


[ بازدید : 51 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
با مجله دلتا به سراسر دنيا سفر كنيد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به Delta Tourism است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]