راه‌های ساده برای رهایی از کابوس‌های شبانه

دوشنبه 15 آذر 1400
12:59
مجله دلتا

کابوس‌های شبانه می‌توانند در روند خواب اختلال ایجاد کنند و زندگی روزانه فرد را تحت تاثیر قرار دهند. دلایل متعددی برای کابوس‌های شبانه وجود دارد که شامل استرس و عادات غذایی نامناسب می‌شود.
رهایی از کابوس شبانه

اگر چه شیوه پزشکی اثبات شده‌ای برای خلاصی از کابوس‌های شبانه وجود ندارد اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید به صورت طبیعی با تغییرعادات غذایی و چگونگی مواجه شدن با عوامل استرس زا از تکرار آن جلوگیری کنید. با مجله دلتا همراه باشید تا با راه هایی برای رهایی از کابوس شبانه بیشتر آشنا شوید.

راه هایی برای رهایی از کابوس شبانه

۱) عادات غذایی خود را بازبینی کنید

دقت کنید که آیا رابطه‌ای بین شروع استفاده از ماده غذایی به خصوصی و کابوس‌هایتان وجو دارد یا اینکه چیزی خورده‌اید که با طبیعت وجودتان سازگار نیست. این ماده‌های غذایی را مشخص کنید و سعی کنید آن‌ها را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

این راه ممکن است سبب از بین رفتن کابوس‌هایتان شود و شما را از زحمت امتحان کردن روش‌های دیگر خلاص کند.

۲) عادات خواب و تغذیه خود را عوض کنید

کمی دیرتر یا زودتر از همیشه به رختخواب بروید. اختلال در برنامه خواب می‌تواند باعث ایجاد اختلال در تکرار کابوس شود. قبل از رفتن به بستر غذای پر حجم استفاده نکنید. وقتی این کار را انجام می‌دهید مغز به شدت فعال می‌شود چرا که بدن درصدد هضم غذا است این می‌تواند سبب دیدن کابوس‌های بیشتری شود.

۳) در مورد کابوس‌هایتان حرف بزنید

آن‌ها را به دنیای بیرون منتقل کنید. در موردشان با یک دوست یا فرد مورد علاقه حرف بزنید و سعی کنید ریشه این کابوس‌ها را بیابید. این شیوه ممکن است همیشه موثر واقع نشود اما ممکن است با بیرون کشیدن این کابوس‌ها آن‌ها را از مغز و ذهن خود نیز بیرون کنید.

۴) قبل از اینکه به خواب بروید با خود حرف بزنید

به خود بگویید تکرار این کابوس فقط یک خواب ناخوشایند است و بس. راجع به چیزی که دوست دارید خوابش را ببنید فکر کنید. اگرچه تضمینی نیست که حتما خواب شیرینی داشته باشید اما قدرت مغز ممکن است کارهای شگفت آوری انجام دهد. این کار امکان پذیر است که قبل از وقوع کابوس با خودتان منطقی حرف بزنید و چیزهای مثبت در ذهن خود ایجاد کنید.

رهایی از کابوس شبانه

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب راهکارهایی ساده برای داشتن خواب راحت را بخوانید.


[ بازدید : 65 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
با مجله دلتا به سراسر دنيا سفر كنيد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به Delta Tourism است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]